Proglašeni najbolji učitelji medijske pismenosti u Hrvatskoj

  • Slika /dokumenti/MEDIJSKI_SOKRAT_2024-83.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu po drugi put dodijelilo je nagrade „Medijski Sokrat“ za izniman doprinos u poticanju medijske pismenosti djece i mladih

Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu na svečanoj je dodjeli u Hrvatskom državnom arhivu uručilo priznanja odgojno-obrazovnim djelatnicima za aktivnosti održane u školskoj godini 2023./2024. u vrtićima i školama s ciljem medijskog odgajanja naših najmlađih. Dobitnice nagrade „Medijski Sokrat“ za predškolski odgoj su Blaženka Crvenković i Sara Papak iz dječjeg vrtića Crkvenkapica iz Iloka, dobitnica nagrade u kategoriji osnovne škole je Daniela Maršalek iz O. Š. Dalj, a dobitnik u kategoriji srednje škole je Krešimir Varga iz Srednje škole Zlatar.
Predsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu prof.dr.sc. Danijel Labaš u svom je pozdravnom govoru istaknuo: „Da vam je prilika bila pročitati, pogledati i poslušati sve prijave za nagradu 'Medijski Sokrat', onda biste i sami uočili da su se savjeta iz Sokratove prisege, koju u nekim državama potpisuju nastavnici, držali svi koji su se prijavili, a posebno ovogodišnji dobitnici nagrada i priznanja kojima od srca čestitam, a svima ostalima zahvaljujem na prijavi.“

Nagrade su uručili v.d. ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje Daria Kurtić, ravnateljica Uprave za medije i razvoj kulturnih i kreativnih industrija Ministarstva kulture i medija Jasna Vaniček-Fila i državna tajnica Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih Zrinka Mužinić Bikić.  
Dodjeli su prisustvovali i brojni drugi uzvanici, uključujući državnu tajnicu Ministarstva demografije i useljeništva Željku Josić, v.d. ravnateljice Ureda za udruge Vlade RH Helenu Beus, predstavnika Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva Luku Bogdana, savjetnicu Pravobraniteljice za djecu Ljiljanu Breulj Štimac te izaslanicu gradonačelnika Grada Zagreba pomoćnicu pročelnika Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Riju Bilić.
„Medijska pismenost svakim danom postaje sve važniji dio osnovnoškolskog i srednjoškolskog kurikula. Od iznimne je važnosti razvijanje vještina učenika koje omogućuju razumijevanje i korištenje medija. Cilj nam je da svi učenici razviju vještine kritičkog razumijevanja medija kako bi se zaštitili i bili odgovorni korisnici medijskog sadržaja“, u svom je govoru istaknula državna tajnica Zrinka Mužinić Bikić iz MZOiMa.

Državna tajnica iz MDU-a Željka Josić u svom je obraćanju rekla da je „sretna što  mogu čestitati učiteljima koji se uz sve obaveze upuštaju u dodatne aktivnosti u području medijske pismenosti. Njihov doprinos društvu od velike je važnosti. Pozivam sve učitelje da ne zaborave u aktivnosti koje pripremaju uključiti i roditelje kojima je također potrebna podrška u korištenju medija.“
Ravnateljica Uprave za medije i razvoj kulturnih i kreativnih industrija Ministarstva kulture i medija Jasna Vaniček-Fila istaknula je kako Ministarstvo kulture i medija ima priliku poticati razvoj medijske pismenosti na brojne načine. „Od vrtića pa kroz osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje, sve do fakulteta, učitelji imaju najvažniju ulogu u oblikovanju mladih ljudi. Razvoj digitalnih medija unijelo je niz pozitivnih promjena u živote pojedinaca, ali također i uvela ljude u labirint u kojem se teško snalaziti. Zato sam zahvalna što postoje učitelji koji ulažu dodatne napore kako bi pomogli onim najmlađima da se snađu u svijetu medija i svemu što on donosi.“

Ured za udruge prepoznao je društvenu vrijednost ove nagrade, te je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu  s projektom Medijskog Sokrata  izabrano  među tri  najbolja projekta javnog poziva "Komunikacijska podrška društveno korisnim programina udruga".

O DOBITNICIMA NAGRADE:

PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE
Blaženka Crvenković i Sara Papak, odgojiteljice ranog i predškolskog odgoja u Dječjem vrtiću Crvenkapica u Iloku, kontinuirano provode aktivnosti u području razvijanja medijskih kompetencija djece od najranije dobi. Uz razvijanje kritičkog mišljenja djece s naglaskom na razlikovanje stvarnosti i fikcije, ulažu velike napore i u edukaciju njihovih roditelja, ali i šire zajednice.

OSNOVNA ŠKOLA
Daniela Maršalek, učiteljica hrvatskoga jezika u Osnovnoj školi Dalj, godinama ulaže veliki trud u razvijanje i unapređenje medijske pismenosti kod učenika kroz brojne aktivnosti kojima potiče medijsko stvaralaštvo i razvija kritičko razmišljanje kod učenika. Vodila je izvannastavnu aktivnost Filmska ekipa tijekom koje je nastao i priručnik za rad s učenicima. Kroz integrirani Dan svemira održala je radionice optičkih igračaka i stop animacije, a kroz integrirani Dan putovanja kroz vrijeme održala je radionicu o prikrivenom oglašavanju i filmu. Organizirala je edukacije za učenike i učitelje o videomontaži, stop animaciji i tehnologiji dronova, a na nastavi Hrvatskoga jezika održala je brojna predavanja iz područja medijske pismenosti s naglaskom na videoigre, prikriveno oglašavanje, stereotipe u medijima, sigurnosti na internetu i kritičko promišljanje o medijima i medijskim sadržajima.
 
SREDNJA ŠKOLA
Krešimir Varga, magistar edukacije informatike, već godinama intenzivno radi na promicanju medijske pismenosti i razvijanju medijskih kompetencija učenika u Srednjoj školi Zlatar. Tako je prošle školske godine izvodio fakultativni predmet Digitalni mediji unutar fakultativnog modula Digitalno novinarstvo te izvannastavnu aktivnost Multimedijska skupina. Osmislio je i proveo projekte ,,Multikuti'' te ,,Postani zinester i podijeli svoj talent'' koje je financiralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. Osmislio je i proveo nastavak projekta ,,KAP - kreativni, aktivni, popularni''. S učenicima je izradio radijsku emisiju „Radijske kapljice: stereotipi ljepote na društvenim mrežama'' povodom Dana medijske pismenosti; audioanketu o vršnjačkom nasilju povodom Dana ružičastih majica te infografike i digitalne plakate o temama iz područja medijske pismenosti povodom Dana sigurnijeg interneta.
 
 
 

Pisane vijesti